Jídelníček nejen pro těhotné

Víte, že můžete začít už při plánování miminka? Správná strava může pomoci, pokud se vám otěhotnět nedaří.  Celkově byste měla alespoň několik týdnů před plánováním zahájit zdravý životní styl, a toho se držet po celou dobu těhotenství i kojení. Netřeba zmiňovat omezení alkoholu a kouření! To je samozřejmostí.
selát ze zeleniny
Kyselina listová
Neměla by chybět v jídelníčku žádné těhotné ženy. Je velmi důležitá pro správný vývoj miminka. Při nedostatku kyseliny listové můžete ohrozit miminko vývojovými vadami nebo dokonce může vést k potratu.
Kde ji najdete? Brokolice, kapusta, špenát (vše v syrové variantě), luštěniny, ovesné vločky, kvasnice, sušené datle a fíky. Nebo samozřejmě rychlý zdroj doplnění je ve formě kupovaných vitaminových doplňků.

Bílkoviny
Zařadíme do jídelníčku větší obsah bílkovin. Především drůbež a ryby. Ale také vhodné sýry, mléko, jogurty, rostlinné tuky.

Vitamíny celkově
Je velmi vhodné koupit si kompletní vitaminové doplňky určené pro těhotné, které nám zajistí, že miminko bude mít dostatek všech živin a minerálů. Především je důležitý dostatek železa a vápníku.
Zařaďte do jídelníčku spoustu zeleniny a ovoce, ryby, drůbeží maso, celozrnné pečivo, celozrnné těstoviny a rýži.

Příprava jídla
Nezapomínejte na samotnou přípravu. Měla byste se vyvarovat smažení a syrovému masu. Naopak je velmi vhodné vaření v páře. Uchováte všechny vitamíny.
Pitný režim
Ano, možná to berete jako samozřejmost, ale musíme vám to opět připomenout. Pravidelný pitný režim opravdu patří k těm důležitým aspektům pro správný vývoj miminka a pro vaše zdraví.
 veselá těhulka
Tyhle potraviny ne!
Jsou druhy potravin, které je vhodné zcela vyloučit!
Kofeinové nápoje, plísňové sýry, syrové ryby, tonic, zelený čaj, nedovařená vejce, velké množství cukrovinek a potravin s vysokým obsahem soli.
Když se miminko narodí..
Při kojení je jídelníček stejně důležitý, jako v těhotenství. Platí všechny výše zmíněné rady.
Musíte ale omezit nadýmavé potraviny, pokud nechcete, aby miminko trpělo na bolavé bříško. Tedy především luštěniny a pšeničné pečivo.
Vyhněte se velmi tučným a smaženým potravinám.

Jídelníček nejen pro těhotné
Ohodnoťte příspěvek

Related posts