Konkurenční boj v sektoru služeb

Globalizace a rozvoj technologií způsobily revoluci ve všech sektorech služeb, ať už se jedná o hoteliérství, letectví, softwarové služby, atd. Ve skutečnosti dnes odvětví služeb zaměstnává nejvyšší počet kvalifikované a polokvalifikované pracovní síly na celém světě.
mrakodrapy města

Když se zamyslíme nad významem pojmu služba, může se stát, že se nám vybaví především McDonald's nebo Pizza Hut, popřípadě letecké služby. Naše životy se díky služebnímu průmyslu usnadnily. Zákazníci jsou hýčkáni těmi nejkvalitnějšími službami, které je nutí žádat další a další, co se jejich kvality týče.

Služby, jak je všichni známe, nabízejí nehmotné statky a mohou být hodnoceny zkušenostmi poskytovanými zákazníkovi. Odvětví služeb zaznamenalo v posledních letech nebývalý rozkvět. Automatizace a moderní technologie přispěly ke standardizaci a efektivitě provozu. Jednotlivé organizace nejenže vynikají poskytováním včasného a standardizovaného servisu, ale také jsou o krok napřed v nabídce personalizovaných služeb zákazníkům. Ke každému zákazníkovi je dnes přistupováno individuálně, ať už leteckou společností, nebo třeba hotelem, ve kterém se ubytuje.
anglické názvy

Ve snaze nabídnout to nejlepší a udržet si své místo na trhu zavádějí společnosti agresivní interní strategie, od reorganizací, standardních operačních postupů, outsourcingu po zavádění programů efektivního provozu. Otázka, kterou si každá společnost musí dnes klást je, zda jim všechny tyto strategie pomohly stát se lídry na trhu. Společnosti totiž mohou být provozně efektivní a poskytovat nejlepší služby za nejlepší ceny, ale jen stěží mohou být za těchto okolností konkurenceschopné.

To, co dělá ze společností jako Walmart, IKEA nebo McDonald's nejvýznamnější hráče na trhu je skutečnost, že usilují o způsob podnikání odlišný od konkurence. Pokud je totiž každý konkurent na trhu schopen nabízet stejný typ služeb za nižší cenu, jsou společnosti nuceny ke změně obchodní strategie, aby si udrželi své vedoucí postavení na trhu.

Konkurenční boj v sektoru služeb
Ohodnoťte příspěvek

Related posts